Thursday, April 9, 2009

Tomyam lobster







Minggu sudah abang saya bagi lobster kat saya..dua ekor.. saya tertanya tanya nak masak apa lobster ni..yelah kan tak pernah masak sendiri ..makan kat restoran adalah..
Macam2 resepilah yang terfikir...dok jengok kat dalam fridge bahan apa yang ada nak buat rencah masak .. penng juga kan nak masak lobster dua ekor ni..akhirnya saya membuat keputusan nak masak tomyam ajelah. Senang tak banyak kerja untuk memasaknya.
Masalah utama macamana nak keluarkan isi nya..tak kan nak masak macam tu aje..dah lah kulit udang tu keras giler ..hehehe.. terfikir saya nak merebusnya..bila dah rebus nak kopek pulak isinya..susah jugakkan nak makan lobster ni patutlah mahal harga nya kat pasaran. Kalau kat restoran tu pandai order je tak nak ambik tahu pun macamana chef tu masak..haa bila diri sendiri nak buat barulah terkial kial ..padan muka sendiri..
Bila dah siap masak ...saya ketawa sendiri .kalau lah chef kat restoran tu tahu lobster tu saya masak tomyam mesti dia pun geleng kepala ..tak buat dek orang masak lobster tomyam..hehehe

No comments: